Drama I Heby/Huddunge

Mitt tålamod tålde inte riktigt den här sega datorn, så jag har inte bloggat på ett tag.
Den här helgen var jag på Matskus land. Det var trevligt, förutom en trevlig liten incident efter vår picknick... Matsku fick den plötsliga snilleblixten att gena över alla ängar och åkrar, det var en jättefin idé, vi skulle sparat mycket tid och så. Fast när vi gått en bit (vi var väldigt rädda för attackerande bönder) märkte vi att det flöt en å genom hela åkern. Vi höll på att ge upp men märkte en planka, som vi med stora svårigheter gick över (med cyklarna, ja). Sen panikade vi vidare, tills min sko fastnade i sjunklera. Panikslaget började jag vråla efter Matsku, som inte kunde röra sig pga våldsamma skrattatacker. Hursomhelst räddade vi den sjunkande skon, sprang vidare och upptäckte ett staket. Med stora taggar. Men inte blev vi avskräckta för det, nej, vi kröp under (fortfarande med cykel) och traskade vidare. Genom en övervakad kohage. När vi kom ut hade vår lilla genväg visat sig vara ett litet äventyr.
Och det var allt om helgens draman...
"Jag lovar att bönderna har övervakningsfåglar!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0